Saturday, June 12, 2021

Eclipsa de Soare din 10 Iunie 2021

 Am fost norocos si am avut vreme buna Joi 10 Iunie pentru a vedea eclipsa.

Dimineata am participat la Catedrala Veche la liturghia sarbatoarii imparatesti  ''Inaltarea Domnului'', urmata de o slujba de pomenire a eroilor cu ocazia  Zilei Eroilor.

L'Ascension - Gustave Dore

Ajuns acasa, am gasit telescopul aclimatizat la umbra.

L-am echipat pentru observatiile solare care au fost efectuate prin filtru solar Baader si diafragma extra-axiala de 60mm pe dobsonianul 200mm F/6,16.

Dobsonianul 200mm adaptat pentru observatii vizuale prin filtru Baader si ocular Seben 8-24mm

La observatiile vizuale am folosit grosismente intre 51x si 154x , obtinute cu ocularul zoom Seben 8-24mm.

Observatiile fotografice afocale au fost efectuate cu telefonul LG K7 atasat cu adaptor BTC la ocularul Plossl Sirius 25mm.

Telefonul K7,adaptorul BTC si ocularul Plossl 25mm , folosite la foto afocal


 

A fost impresionant sa urmaresc proiectia reliefului selenar pe discul Soarelui, vazut ca o zimtare a limbului selenar in zona de contact, cu o schimbare lenta dar continua a aspectului.

Eclipsa de Soare 10 Iunie 2021, ora 10:37 TU




Eclipsa de Soare 10 Iunie 2021 , ora 10:39 TU

 

1 comment:

  1. Felicitari, frumoase capturi am observat simultan acelasi eveniment de aceia astronomia este cu adevarat senzationala si unica datorita acestor evenimente si trairi reciproce.

    ReplyDelete