Saturday, February 4, 2023

Luna, observatie cu ochiul liber / Moon, naked eye observation

 La 7 Mai 2022 am observat Luna iluminata 38% pe un cer paclos.

Am desenat Luna vazuta cu ochiul liber.

La momentul observatiei, Luna avea un diametru aparent de 30' deci o jumatate de grad.

Pe partea iluminata a Lunii se vedeau pete gri de intensitati diferite, macro-relieful de marimea asa-numitelor mari selenare.

Se vedea ''lumina cenusie'' a Lunii, bine vizibila.

Prin binoclul IOR 8x30mm se vedea o coroana selenara slab luminoasa, de forma ovala si asimetrica fata de centru, urmarind forma partii iluminate a discului selenar.

In zilele urmatoare observatiei, am facut un desen electronic al acestei observatii.


Desenul initial, al observatiei cu ochiul liber, din Mai 2022.

The original drawing of the naked eye observation, made in May, 2022.



Intre timp mi-am perfectionat abilitatile de manipulare a imaginilor in GIMP asa ca am ''reinterpretat'' desenul, incercand sa-l deplasez din zona reprezentarii schematice mai aproape de reprezentarea realista. Asa a aparut azi noul desen al observarii Lunii cu ochiul liber din 7 Mai 2022.



Acelasi desen, reprelucrat in GIMP.
The same drawing reworked in GIMP.



Pe acest desen am reusit sa identific Mare Crisium, Mare Tranquillitatis, Mare Fecunditatis , Mare Nectarium si Mare Australe.


Mari selenare identificate cu ochiul liber.
Lunar features identified with naked eyes.


Dar noi, astronomii amatori musai trebuie sa folosim telescoape sau macar sa vorbim despre ele.

Asa ca am sa atasez o poza in care apare si binoclul IOR 8x30mm, amintit mai sus, in avangarda grupului.


Binoclul IOR 8x30mm, in avangarda.
The IOR 8x30mm binoculars, in the forefront.



No comments:

Post a Comment